Dersin Adı | Roma Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 102 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Türk ve Kıta Avrupası Hukukuna kaynaklık eden Roma Hukukuna ilişkin kavram, kurum ve ilkeleri tanıyarak öğrencinin hukuk anlayışını ve yorum becerisini geliştirmek |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Roma Hukukunun önemi ve tarihsel gelişimi, Roma Hukukunun temel kavramları, Roma Hukukunda kişi kavramı ve ehliyet, mülkiyet, zilyetlik, irtifak hakları, sözleşmeler, geçerlilik koşulları, hukuka aykırı işlemler incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Roma Hukukuna Genel Giriş ve Roma Hukukunun Önemi | Roma Hukuku Dersleri Önzöz; s. 116-120; http://hukuk.deu.edu.tr/dosyalar/dergiler/ ilk/yil2sayi2/yil2sayi2/ayiter2.pdf |
2 | Roma Devletinin Siyasi Devirleri | Roma Hukuku Dersleri s. 1-40 |
3 | 12 Levha Kanunları sunumları | Araştırma |
4 | Roma Devletinin Siyasi Devirleri | Roma Hukuku Dersleri s. 1-40 |
5 | Roma Hukukunun Kaynakları | Roma Hukuku Dersleri s. 41-115 |
6 | Roma Kişiler Hukuku – Status Civitatis, Status Libertatis | Roma Hukuku Dersleri s. 140 - 155 |
7 | Roma Kişiler Hukuku – Status Libertatis ve Status Familae | Roma Hukuku Dersleri s. 155 - 166 |
8 | Ara sınav | |
9 | Roma Kişiler Hukuku – Fiil Ehliyeti | Roma Hukuku Dersleri s. 155 – 166; s. 183 – 199. |
10 | Roma Eşya Hukuku - Mülkiyet ve Zilyetlik Kavramı | Roma Özel Hukukunun Ana Hatları s. 103 - 122 |
11 | Roma Eşya Hukuku – Mülkiyetin Kazanılması | Roma Özel Hukukunun Ana Hatları s. 133 - 167 |
12 | Roma Eşya Hukuku – İrtifak Hakları | Roma Özel Hukukunun Ana Hatları s. 168 - 184 |
13 | Roma Borçlar Hukuku – Dönem Sunumları | Roma Özel Hukukunun Ana Hatları s. 206 - 274 |
14 | Roma Borçlar Hukuku – Dönem Sunumları | Roma Özel Hukukunun Ana Hatları s. 206 - 274 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Belgin Erdoğmuş, Bülent Tahiroğlu: Roma Hukuku Dersleri, İstanbul 2010. Paul Koschaker, Kudret Ayiter: Roma Özel Hukukunun Ana Hatları, Ankara, 1977 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Barry Nicholas, An Introduction to Roman Law, Oxford University Press, 2010. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 50 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest